سیاستهای اصلی بیمارستان ایرانیان

سیاستهای اصلی و ذینفعان مرتبط با آن

خانه > بیمارستان ایرانیان > سیاستهای اصلی

سیاستهای اصلی بیمارستان ایرانیان

ردیف

سیاست های اصلی

تبعیت و همسويي با سیاستهاي بالادستي

ذینفعان مرتبط با سیاست

راهکارهای کلان برای جلب رضایت و مشارکت ذینفعان کلیدی (بیماران/ همراهان، کارکنان، بیمه های طرف قرارداد و …)

1

بیمار محوری، مشتری
مداری ( مهمان داری) با اولویت رعایت تکریم در فرایند های ارائه خدمات ( پذیرش، بستری،
ترخیص، پس از ترخیص)

استانداردهای
تکریم ارباب رجوع و حقوق گیرنده خدمت ،
سند دانشگاه اسلامی ،سند

نقشه راه اصلاح نظام اداری

بیماران، همراهان، سهامداران،جامعه،


کارکنان،

پزشکان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد

2

حفظ و گسترش تعامل مثبت
و
مستقیم و سازنده با کلیه ذینفعان(گیرندگان خدمت،پزشکان، کارکنان، کلیه سازمان های بیمه گذار پایه و تکمیلی و
سایر نهاد ها و ارگان های مرتبط
و … )، سازمان های
بالا دستی، سازمان های همکار و حامی به منظور
جلب رضایت و ارائه خدمات مطلوب

سند سیاستهای کلی نظام سلامتسهامداران،
بیماران، همراهان، مراجعین، پزشکان، کارکنان، سازماهای بیمه گر، دانشگاه متبوع،
نظام پزشکی،پزشکی قانونی و…

3

تضمین و اولویت دهی به سلامت و ایمنی کارکنان و بیماران و مراجعین
اهمیت می دهد و تمام تلاش خود را جهت انجام فعالیت های آموزش سلامت به بیماران، کارکنان
و جامعه می نماید.

سند سیاستهای کلی نظام سلامت

سهامداران،
بیماران، کارکنان، جامعه

4

به
منظور اجرای رویکرد مدیریت هزینه ها و منابع، این مرکز تلاش می کند تا با رعایت
اولویت های خرید دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، تاسیساتی و … را در
اسرع وقت بدون ایجاد آسیب به ایمنی و سلامت بیمار تامین نماید.

سياست هاي اقتصاد مقاومتي

سهامداران
،بیماران، کارکنان

5

 

تعرفه
های مصوب ابلاغی بخش خصوصی از سوی وزارت بهداشت ملاک عمل بیمارستان بوده و دریافت
هرگونه وجه خارج از تعرفه های مصوب و جدا از سیستم مالی بیمارستان خلاف مقررات
محسوب می گردد و حسب مورد در کمیته اخلاق بالینی بیمارستان مورد رسیدگی قرار خواهد
گرفت.

سند نقشه راه اصلاح نظام اداری

بیماران، سازمان های بیمه گر

6

اولویت نگاه اجتماعی
به اقتصادی در ارائه خدمات 

سند سیاستهای کلی نظام سلامت

بیماران

7

ا

 

بی

راهکارهای کلان برای ارتقای ایمنی بیمار، مدیریت خطا و خطر و بهبود مستمر کیفیت

1

توجه ویژه به ابعاد
فراگیر کیفیت در تمامی عرصه های ارائه خدمات

قوانین
وزارت بهداشت

سهامداران
، بیماران، همراهان، مراجعین، پزشکان، کارکنان،

    

3

زیباسازی فضای فیزیکی مبتنی بر استاندارد ها

استانداردهای هتلینگ وزارت بهداشت

پزشکان،بیماران، کارکنان

4

رعایت کلیه موازین بهداشتی،درمانی و زیست محیطی

سياست هاي کلي نظام سلامت ابلاغي

پزشکان، کارکنان،بیماران،سازمان حفاظت از محیط زیست و جامعه

5

تقویت دپارتمان بیماران بین الملل، ارائه خدمات مطلوب در کمترین زمان و باکمترین هزینه

قوانین وزارت بهداشت

پزشکان،گردشگران خارجی

راهکارهای کلان برای جذب و بکارگیری و توانمند سازی نیروی انسانی

1

مدیریت منابع انسانی(به کار گیری، حفظ و توسعه و نگهداشت،  سرمایه های انسانی سازمان و آموزش و توانمند
سازی و حمایت همه جانبه از آنان از بدو ورود تا خروج از کار و در شرایطی که به
خاطر انجام وظایف محوله تحت پیگیرد قانونی قرار می گیرند و بهره مند نمودن آنان از
کلیه امکانات ، تسهیلات ، حقوق و مزایاو پرداخت های غیر مستمر به صورت عادلانه و
منطبق با قوانین وزارت بهداشت و اداره کار و امور اجتماعی

قوانین وزارت کار و وزارت بهداشت

کارکنان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

راهکارهای کلان برای جلب مشارکت سازمانهای مردم نهاد و خیرین، تامین کنندگان مالی، سازمانهای مرتبط و …

1

ایجاد تعامل مثبت و سازنده ، جلب  حمایت و پشتیبانی همه جانبه سهامداران، به گونه ای که منجر به استمرار موثر فعالیت های بیمارستان و تامین منافع متقابل گردد.

اعتباربخشی

سهام داران، کارکنان

2

انضباط مالی و تشکیلاتی (تنظیم بودجه، ترازنامه شفاف)

اعتباربخشی

سهام داران، کارکنان